Leuke vondst! Ik moest ook gelijk aan Durabo denken. Hij heeft buiten het soort kruisframe niks Locomotiefigs
Daar is met wat goede wil best wat leuks van te maken. Zijn het niet heel apparte velgen voor 28x1 1/2? of lijkt dat maar zo?
Abram heeft toevallig de goede transfers te koop
Bandenplakker schreef: ↑11 nov 2020, 16.05
Ik denk ook dat het frame een Locomotief SdL is. Bij de exemplaren (met vaste bagagedrager) die ik heb/had stond het framenummer op de linkerachterpad/pat.
Waarschijnlijk ten overvloede: de voorvork is niet origineel; de originele SdL-vork had 'driehoekige' (doorsnee) vorkpoten en een heel lange bovenbouw.
Zo'n lange bovenbouw is volgens mij alleen verkrijgbaar met een 28 x 1 1/2-vork, dat zou de vervanging verklaren en dus het 28 1 1/2-voorwiel.
Dirk
Geen onaardige theorie, maar hoe verklaar je het toer-achterwiel (28x1,5)
Ik zoek Juncker rijwielen en onderdelen van vóór 1940; alles met leeuw en kroon er boven! Ruilen vind ik ook geen probleem
Cyclissimo schreef: ↑11 nov 2020, 18.24
Leuke vondst! Ik moest ook gelijk aan Durabo denken. Hij heeft buiten het soort kruisframe niks Locomotiefigs
Daar is met wat goede wil best wat leuks van te maken. Zijn het niet heel apparte velgen voor 28x1 1/2? of lijkt dat maar zo?
Abram heeft toevallig de goede transfers te koop
Gaaf een Durabo unisex-kruisframe! De eigenaar wil 'm bewaren, dat gaf hij al aan voordat hij wist wat het was. Enorm bedankt voor jullie hulp en Maarten Waarlé in het bijzonder met de doorslaggevende suggestie.
Ik zoek Juncker rijwielen en onderdelen van vóór 1940; alles met leeuw en kroon er boven! Ruilen vind ik ook geen probleem
Ik neem mijn woorden -bij nadere beschouwing van de foto's- terug;
Locomotief had de klembouten Onder de trapas. Bovendien waren de balhoofdlugs van Locomotief veel sierlijker dan die op de foto. Ook is de 'lug' op het kruis bij Locomotief 'rondom'.