Lijst met bekende Fongers rijwielen 1884 - 1965

Vragen, discussies en info over de klassieke toerfietsen.
JasperA
Contacteer:

Re: Lijst met bekende Fongers rijwielen 1884 - 1965

Bericht door JasperA »

jrietveld schreef: 8 sep 2020, 23.22 Hoi Jasper,

Merkwaardige fiets, die blauw gespoten DR uit 1933. De dienstrijwielen uit die periode zagen er anders uit; ze hadden een verzwaarde voorvork, dikkere assen en spaken. Dubbele trommelremmen op dit model heb ik ook niet eerder gezien. Bijgaand wat foto's van een originele DR 1933 met enkele trommelrem achter.

groet, Jos
Leuk om nog een 2e meer originele DR te zien! Van de mintgroen(?) gespoten DR 65 zijn inderdaad het stuur, de wielen, de assen + remmen en de cranks niet meer origineel. De fiets is ooit overgenomen van een boer maar veel was helaas niet meer te redden.
Voor mijn eigen verzameling (en het helpen van collega verzamelaars) ben ik altijd op zoek naar oud Fongers en Sturmey Archer rijwielmateriaal.

Heeft u of weet u iets ter overname stuur dan gerust een bericht.

Website; http://www.fongersgroningen.nl

Jupiter_Remnaaf

Bericht door Jupiter_Remnaaf »

A wild DF55 1e Soort D appears from 1950 (R11637) met Jupiter Remnaaf. Geen indicatie op het stuur dat er ooit een Fongers remsysteem aan heeft gezeten dus deze is zo geboren. En goddank heb ik het lelijke bagagerekje verwijderd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JasperA
Contacteer:

Bericht door JasperA »

Deze lijst heeft weer een kleine update gehad.

De nieuwe Fongers vondsten die op dit forum zijn gedeeld heb ik toegevoegd, aangevuld met wat gegevens van Fongers rijwielen die ik via verschillende kanalen heb mogen ontvangen. Dank daarvoor!

Het rijtje Fongers rijwielen van voor 1910 telt inmiddels maar liefst 25 rijwielen... Het topje van de ijsberg? :D
Voor mijn eigen verzameling (en het helpen van collega verzamelaars) ben ik altijd op zoek naar oud Fongers en Sturmey Archer rijwielmateriaal.

Heeft u of weet u iets ter overname stuur dan gerust een bericht.

Website; http://www.fongersgroningen.nl

Plaats reactie