Een Fongers Safety?

Voor alle off-topic zaken.
JasperA
Contacteer:

Re: Een Fongers Safety?

Bericht door JasperA »

Maarten Waarlé schreef:
5 mei 2020, 09.09
Dat zou heel leuk zijn als er zo`n duidelijke foto van een Fongers safety op zou zijn gedoken.
Mooi model ook.
Ik vrees echter dat het hier om een ander merk gaat. Een Psycho van Starley Bros. moet dit zijn.
Met name de lamphaak verraadt dit zie affiche:
ea8f967d4d789e480143cb61910f7231.jpg
De balhoofdtransfer lijkt ook heel veel op die van Fongers .Of eigenlijk andersom : die van Fongers moet geinspireerd zijn op de balhoofdtransfer van Starley.

Starley Bros. 'Psycho' badge (V-CC Library).JPG

Groeten,
Maarten
Ik vond gisteren op Ebay nog een Engels rijwielmerk met een vergelijkbaar transfer; The Battery Cycle Works. Established 1892.
Bijlagen
48972AF9-523E-4090-A686-7D62A2602E50.png
Voor mijn eigen verzameling (en het helpen van collega verzamelaars) ben ik altijd op zoek naar oud Fongers en Sturmey Archer rijwielmateriaal.

Heeft u of weet u iets ter overname stuur dan gerust een bericht.

Website; http://www.fongersgroningen.nl

JasperA
Contacteer:

Bericht door JasperA »

En deze is van een fietsenmaker uit het Groningse plaatsje Ulrum. De tekst waar normaal Fongers staat is helaas niet meer te lezen. Iemand toevallig bekend met fietsenmakers uit Ulrum?
Bijlagen
34CF2C22-0F87-4CF4-98BC-BFCC881EB9DB.jpeg
Voor mijn eigen verzameling (en het helpen van collega verzamelaars) ben ik altijd op zoek naar oud Fongers en Sturmey Archer rijwielmateriaal.

Heeft u of weet u iets ter overname stuur dan gerust een bericht.

Website; http://www.fongersgroningen.nl

TheodK

Bericht door TheodK »

in Ulrum zat een fietsenmaker Oosterhuis die het merk Vitesse heeft gedeponeerd. zie bij het overzicht van geregistreerde merken op de website van de vereniging. Mogelijk dat deze fiets een Vitesse is.
Op Delpher.nl kan je ook advertenties van dit bedrijf vinden.

groet Theo
Website over de Burgers rijwielfabriek| www.burgers-enr.net

Plaats reactie